آموزشی

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان می تواند از همان ابتدای دوران مدرسه یا حتی قبل آن شروع شود. بچه ها بدلیل اینکه در سنین رشد قرار دارند توانایی بسیار خوبی در فراگیری مفاهیم دارند. به همین دلیل اگر بتوانید آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را طبق یک برنامه ریزی منظم پیش ببرید می‌توانید بهترین نتیجه را کسب کنید.

قبل از فرآیند یادگیری باید تحقیق مفیدی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید با استفاده از روش های درست روی علایق فرزند تمرکز داشته باشید. فوکوس روی موضوعاتی که کودک به آن تمایل دارد و ترکیب آن با آموختن زبان می‌تواند تاثیر بسیاری روی یادگیری داشته باشد. مثل انیمیشن های زبان انگلیسی، شعر، داستان های کوتاه می‌تواند فرزندتان را بطور غیرمستقیم درگیر فرآیند کند.

ادامه این مبحث سعی کرده‌ایم به مواردی اشاره کنیم تا بتوانید با بکارگیری آنها بهترین نتیجه را از آموزش زبان انگلیسی برای کودکان بگیرید. البته باید اشاره کنیم که این فرآیند برای سنین مختلف به طرق متفاوتی انجام می شود که باید مدنظر قرار داد. در ادامه به 6 روش متفاوت در مورد نحوه یادگیری زبان می پردازیم.

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

  1. استفاده از فیلم و انیمیشن

در موضوع آموزش زبان انگلیسی برای کودکان واقف هستید که فرزندان علاقه بسیاری به انیمیشن و کارتون های شخصیتی دارند. شما از این موضوع می توانید به نوعی سوءاستفاده مفید کنید و با پخش انیمیشن هایی که مرتبط با این فرآیند هستند و به وفور یافت می شوند کودک را درگیر فرآیند آموختن کنید. سعی کنید از مواردی استفاده کنید که مختص این موضوع هستند.

  1. کتاب و داستان های کوتاه

در این زمینه کتاب ها و داستان های کوتاه بسیار خوبی چاپ شده است که مطابق با فرآیند یادگیری است. یکی از کتاب هایی که آکسفورد آن را تایید کرده و گزینه خوبی می باشد Tiny Talk است. در این محصولات از اشکال و شخصیت های بامزه استفاده شده تا کودک را تشویق به آموختن کند. مورد دیگر اینکه کودکان علاقه بسیاری به رنگ آمیزی دارند که در همین مورد نیز کتاب هایی چاپ شده اند که کودک را در حین رنگ آمیزی به یادگیری نیز مشغول می کند. استفاده از داستان های کوتاه می تواند کمک بسیار خوبی در فرآیند آموزش زبان انگلیسی برای کودکان باشد.

  1. ترکیب بازی به همراه آموزش

شما براحتی می توانید بازی را با آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ترکیب کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که هرگز فرزند را مجبور به کاری نکنید که از آن زده شود خصوصا در این امر مهم. بازی های بسیاری وجود دارند که علاوه بر سرگرم کردن او می تواند یادگیری زبان را راحت کند.

  1. فلش کارت

فلش کارت با درج اطلاعات مختلف، یکی از بهترین روش های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان می باشند. این محصول دارای دو طرف است که در یک سمت عکس و در سمت دیگر نام آن به صورت انگلیسی تایپ شده است. فلش کارت‌ها می توانند در یادگیری کلمات ناآشنا و جدید بسیار موثر واقع باشند که دلیلی است کودک تشویق به فرآیند آموزش شود.

  1. استفاده از نرم افزار های آموزشی

هر کودکی ممکن است دارای موبایل باشد یا حداقل اینکه همواره از گوشی پدر یا مادر خود برای بازی استفاده می کند. شما می توانید با نصب نرم‌افزارهای یادگیری زبان، کودک را در فرآیند آموزش یاری کنید و به نوعی برای سرگرمی او نقشه بکشید.

  1. تعامل با کودکان

پیش آمده که هر چند روز یکبار کودک را به پارک ببرید. با استفاده از این موقعیت با کودک ارتباط برقرار کنید برای مثال در حین مسیر با اشاره به گل یا پرنده نام آنها را به زبان انگلیسی بیان کنید و کودک را تشویق به تکرار کلمات کنید. با اینکار بعضی کلمات به مرور در ذهن کودک نقش می بندد و ملکه ذهن او می شود.

آموزش انگلیسی به کودک در منزل

آموزش انگلیسی به کودک در منزل

آموزش انگلیسی به کودک در منزل قوانین و قاعده خاص خود را دارد و به همین راحتی که فکر می کنید نیست. البته حق دارید سخت است ولی غیرممکن نیست. اگر در این زمینه تخصص ندارید دست نگه دارید چراکه ممکن است فرزند شما از این کار دل زده شود و خاطره بدی را برای او رقم بزنید.

 فرزندانی که در سنین پایین تر شروع با آموختن می کنند بدلیل اینکه ذهن منعطفی دارند خیلی زود خود را با شرایط همگام می کنند. طبق تحقیقات صورت گرفته بهترین زمان برای فرآیند یادگیری قبل از 7 سالگی است یعنی بین 3 تا 4 سالگی که می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

قبل از هرکاری باید در این زمینه تحقیقات لازم را انجام دهید که خوشبختانه ما این مورد را برای شما آسان کرده ایم و در این مطلب به مواردی اشاره کردیم که می تواند شما در آموزش زبان انگلیسی برای کودکان یاری کند. در ادامه به جزُیات بیشتری خواهیم پرداخت.

  • نظم و انضباط در آموختن

یکی از نکات مهم در زمان آموزش زبان انگلیسی برای کودکان این است که برنامه ریزی کنید و با استفاده از روش های مختلف کودک را ملزم به انضباط کنید. در یک تایم مشخص و در حد معینی با فرزند خود زبان انگلیسی کار کنید. با تکرار اینکار بعد از مدتی شب قبل از خواب، برای او داستان های کوتاه بخوانید.

  • موجب دل زدگی نشوید

سعی کنید با مهربانی با او رفتار کنید و اگر کلمه ای را اشتباه گفت هرگز سخت نگیرید و بگذارید با لفظ خود کلمات را بیان کند. علاوه بر این با او همکلام شوید و با تکرار، خطایش را گوشزد کنید.

  • آموختن به همراه بازی

به اطراف خود نگاه کنید و ببینید چگونه می توانید در حین بازی، آموزش را با آن ادغام کنید. با به کارگیری اعداد و الفبا می توانید این مسیر را ادامه دهید تا کمکی در جهت سهولت فرآیند آموختن باشد.

  • تکرار تمرین

مواردی را که قبلا با فرزند خود کار کردید را در طی روز با هم تمرین کنید تا با تکرار آنها موراد گفته شده برایش یادآوری شود.

  • معجزه موسیقی

شعرهای زیادی به زبان کودکانه در اینترنت وجود دارد که با موسیقی آمیخته شده است. کوک با گوش دادن به آنها می تواند کلمات جدید را به صورت شعر یاد بگیرد.

کلام آخر

کلام آخر

همانگونه که در مبحث آموزش زبان انگلیسی برای کودکان اشاره شد این فرآیند یک پروسه پیچیده است که از قبل باید آمادگی لازم برای انجام اینکار را داشته باشید. کودکان در سنین پایین قابلیت بسیار خوبی برای یادگیری مطالب دارند که می توان از آن برای آموزش زبان انگلیسی استفاده کرد.

روش های مختلفی در این مقاله برای همراه ساختن کودک برای آموختن گفته شد که یکی از آنها استفاده از فلش کارت بود. همینطور با مطالعه این مقاله می توانید روش های صحیح آموزش در خانه را نیز فرا گرفته و به فرزندان خود بیاموزید.

2 دیدگاه در “آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

  1. خانم نجاتی گفت:

    مطالب خیلی خوبی داشت
    ممنون

    1. ادمین محتوا گفت:

      درود
      ممنون از توجهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *