آموزشی

شخصیت های کارتونی

شخصیت های کارتونی

در سال‌های گذشته هزاران شخصیت های کارتونی در اسباب بازی متفاوت، مهمان خانه‌های ما شده‌اند و همه ما با برخی از آن‌ها خندیدیم و با بعضی از آن‌ها گریه کردیم.

دراین بین صدها شخصیت های کارتونی در اسباب بازی وجود دارند که هیچ‌وقت از یاد ما پاک نخواهد شد. شخصیت‌هایی کارتونی که فقط بافکر کردن به اسم آن‌ها خاطرها بسیار زیادی جلوی چشم‌های ما نقش خواهد بست.

شخصیت‌های کارتونی بخشی جدایی ناپذیر در زندگی کودکان و حتی بزرگ‌سالان شده‌اند. بدو ورود این کاراکترها را می‌توان از سال 1927 با کارتون میکی‌موس که توسط شرکت والت دیزنی ساخته شد عنوان کرد.

سال‌های خیلی زیادی است که شخصیت‌های کارتونی توانسته‌اند ماهیت کودکان را بسازند و با نقشی که دارند زندگی را تحت تأثیر قرار دهند. آن‌ها به نوعی یادآور دوران کودکی هر یک از ما هستند. در این بین کاراکترهای کارتونی مختلفی به وجود آمده‌اند که توانسته‌اند مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند.

شخصیت های کارتونی می‌توانند بر تشکیل ماهیت و رفتار کودکان تأثیر بگذارند. این کاراکترها ممکن است الگوهای رفتاری را نشان دهند یا ارزش هایی را به آن ها یاد دهند. برخی شخصیت‌های کارتونی می‌توانند مثبت و الهام بخش باشند و ارزش‌های مثبتی چون دوستی، همدلی و کمک به دیگران را آموزش دهند.

اما تأثیرات آن‌ها بستگی به محتوا و نقش آن‌ها دارد. با انتخاب کارتون مناسب می‌توانید الگوی رفتاری کودک خود را شکل دهید. در این مقاله به معرفی شخصیت‌های کارتونی محبوب کودکان می‌پردازیم که توانسته‌اند نظر بسیاری را به خود جلب کنند.

شخصیت های کارتونی

شخصیت های کارتونی

شخصیت های کارتونی جدید

قطعا شخصیت‌های کارتونی در اسباب بازی ها نقش بسیار مهمی در رشد و هویت کودکان دارند. این کاراکترها با ارائه الگوی رفتاری و آموزه های اجتماعی، می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر روند رشد الگوی رفتاری کودک داشته باشند. به همین منظور شرکت های مختلف سعی کرده‌اند با تولید اسباب بازی شخصیت‌های معروف کارتونی خاطرات خوشی را برای کودکان فراهم کنند.

از آغاز تا پایان دوران کودکی، شخصیت های کارتونی می‌توانند به کودکان کمک کنند تا مهارت های اجتماعی را یاد بگیرند، احساسات خود را درک کنند و الگوهای صحیح رفتاری را به دست آورند.

بطور کلی کاراکترهای محبوب مانند میکی موس، دراکولا، سوپرمن، بتمن علاوه بر سرگرم کردن کودکان، می‌توانند ارزش هایی مانند دوستی، همکاری، انضباط و کمک به دیگران را آموزش دهند. در نهایت اسباب بازی های کارتونی می‌توانند یک محیط آموزشی و سرگرمی مناسب را برای کودکان فراهم کنند.

 بسیاری از خانواده‌ها هستند که ترجیح می‌دهند کودکان بیشتر با اسباب بازی های فیزیکی که شخصیت‌های معروف کارتونی دارند سرگرم باشند تا اینکه پای تلویزیون بنشینند و کارتون تماشا کنند. این امر سبب می‌شود تا علاوه بر اینکه کودک پویا و خلاق باشد حرکت فیزیکی نیز داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه  محبوب‌ترین شخصیت های کارتونی و اسباب بازی

شخصیت های کارتونی معروف

گاهی اوقات کاراکترهای کارتونی به قدری بامزه هستند که کارتون را بیشتر با نام آن‌ها می‌شناسیم. در ادامه به اسم بعضی از شخصیت‌های بامزه کارتونی اشاره می‌کنیم.

انیمیشن‌ها و کارتون‌ها دنیا را به گونه‌ای دیگر برای کودکان نشان می‌دهند. گرچه می‌دانیم آن‌ها واقعی نیستند ولی باز هم به نوعی وابسته به آن‌ها می‌شویم. برای بعضی دیگر نیز حتی قالبی واقعی پیدا می‌کنند.

باید دیده باشید بسیاری از شخصیت‌های کارتونی مثل باب اسفنجی یا کاراکترهای عصر یخبندان سال‌های زیادی همراه ما هستند. به همین منظور انواع مختلفی از آن‌ها به صورت لوازم‌التحریر، عروسک و لباس در زندگی حضور پیدا کرده‌اند.

شخصیت های کارتونی معروف پسر

دراین بین بعضی از کاراکترهای کارتونی، ماهیتی پسرانه دارند و اکثراً پسرها طرفدار آن‌ها هستند. این نوع انیمیشن‌ها بیشتر برای کودکان پسر ساخته شده‌اند. ازجمله شخصیت‌هایی که می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم: بن تن، تام و جری، فوتبالیست‌ها، لاک پشت‌های نینجا و… است.

شخصیت های کارتونی معروف دختر

کمپانی‌های تولیدکننده برای دخترها نیز انیمیشن های خاصی تولید کرده‌اند که مختص آن‌هاست. انیمیشن‌های دخترانه معمولاً شخصیت‌های کارتونی دخترانه دارند که بتوانند ارتباط خوبی با مخاطب داشته باشند. از جمله می‌توان به آنشرلی، السا، شجاع، مولان، فروزن و دیگر انیمیشن‌ها اشاره کرد.

انواع شخصیت های کارتونی در اسباب بازی

بعضی از کاراکترهای کارتونی محبوبیت زیادی بین کودکان دارند. علت اصلی آن می‌تواند به نوع نقش برگردد که مخاطب را به خود جذب کرده است. نقش و هویت کاراکتر تأثیر بسیاری در شکل‌گیری هویت کودکان دارد. انواع شخصیت های کارتونی در اسباب بازی به دلیل محبوبیتی که دارند در ذهن کودک نقش می‌بندد. در ادامه به چند اسم کاراکترهای بامزه اشاره می کنیم.

  • باب اسفنجی

باب اسفنجی یک سریال تلویزیونی است که متعلق به شبکه نیکلودین آمریکا است. این کارتون از سال 1999 فعالیت خود را آغاز کرده است. تا کنون چیزی در حدود 20 فصل از آن پخش شده است. این انیمیشن محبوب، شخصیتی از یک اسفنج را نشان می‌دهد که در اعماق اقیانوس زندگی می‌کند.

رفیق اصلی او پاتریک است و در رستوران آقای خرچنگ زندگی می‌کند. بسیاری از کودکان حتی بزرگ‌سالان نیز طرفدار باب اسفنجی هستند. انیمیشن باب اسفنجی برنده 50 جایزه مختلف و نامزد 46 جایزه است و جزو 50 انمیشن برتر سایت پیست مگزین است. این انیمیشن یکی از موفق ترین محصولات شبکه نیکلودئون می‌باشد. یکی از جذاب ترین نوع محصولات تولید شده سرمدادی باب اسفنجی است.

  • بچه رئیس

این انیمیشن های کارتونی آمریکایی بانام اصلی بچه رئیس، با کارگردانی تام مک گراث و توسط کمپانی دریم ورکس ساخته شده است. پیام اصلی این فیلم «فرزندآوری» است. به گونه ای که بیننده خود را به آوردنِ فرزند دوم و چندم تشویق می کند.

اصل ماجرا این گونه است. که بچه رئیس، قهرمان داستان است. او انسانی بالغ و عاقل اما در قد و قواره یک بچه است که توسط یک کارخانه بچه سازی ساخته شده است.

پیشنهاد مطالعه  فواید اسباب بازی موزیکال

او وارد زندگی یک خانواده سه نفره شده تا در پوشش فرزندی برای آنان یک مأموریت مخفی را به انجام برساند، طبق آمار، در زندگی خانواده‌ها سگ ها جای بچه ها را گرفته اند و والدین به جای آنکه عشق خود را برای فرزندانشان خرج کنند حیوانات خانگی را جایگزین کودکان می کنند.

بچه رئیس باید با کشف کردن یک پروژه تجاری که می‌خواهد سگی جدید را وارد بازار کند، با این فعالیت فریبکارانه مقابله نماید. این تفکر برای جامعه امروز آمریکا به شدت مورد نیاز است، آمریکا و کشورهای غربی با یک آسیب خطرناک روبرو شده‌اند. محصولات زیادی با توجه به این شخصیت ساخته شده است که سرمدادی بچه رئیس یکی از آن هاست.

  • تام و جری (موش و گربه)

دو دشمن سرسخت که حدود 60 سال مهمان خانه‌های ما هستند. این انیمیشن محبوب یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی است که هر کودکی آن را می‌شناسد. تام همیشه در این انیمشن سعی دارد جری را شکست دهد ولی هربار ناموفق است.

این انیمیشن محبوب در بین سال های 1940 تا 1958 در 144 قسمت پخش شد. انیمیشن تام و جری علاوه بر شرکت متروگلدوین مایر توسط کمپانی برادران وارنر نیز ساخته شده است.

  • میکی موس

یکی دیگر از کاراکترهای معروف کارتونی میکی موس است که از سال 1928 تولید می‌شود. این کارتون توسط شرکت والت دیزنی خلق شده است. این شخصیت کارتونی در چندین کارتون ازجمله : هواپیمای دیوانه، خیاط کوچولوی شجاع، فانتازیا و…. حضور داشته است. کارتون‌های میکی موس ابتدا کوتاه و بعدها به‌صورت انیمیشن بلند تولید شده است. این کارتون محبوب نامزد جایزه اسکار است. نخستین حضور میکی موس در کارتون هواپیمای دیوانه بود که بعدها در دیگر انیمیشن ها حضور پیدا کرد.

  • انیمیشن بیمکس

بیمکس یک شخصیت کارتونی است که کمک به دیگران را به نمایش می‌گذارد. در این انیمیشن شخصی که به ساخت ربات علاقه دارد بیمکس را می‌سازد. بیمکس توسط تاداشی برای برادر کوچک خودش ساخته شده است. این فیلم به کارگردانی کریس ویلیامز و دان هال ساخته شده است. ژانر این انیمیشن موزیکال، علمی–تخیلی و فانتزی می باشد که در سال 2014 منتشر شده است.

مزایای استفاده از شخصیت های کارتونی در اسباب بازی

مزایای استفاده از شخصیت های کارتونی در اسباب بازی

مزایای استفاده از شخصیت های کارتونی در اسباب بازی

در این مطلب به فواید استفاده از شخصیت های کارتونی در اسباب بازی و تاثیر آن بر روی کودک اشاره کردیم.

  1. تحریک بخش تخیل و خلاقیت کودک: بازی با شخصیت های معروف کارتونی می‌تواند تخیل کودکان را تحریک کند به نوعی مغز کودک را تمرین می‌دهد.
  2. تقویت مهارت‌های اجتماعی: بازی با شخصیت های کارتونی محبوب، کودکان را در یادگیری مهارت های اجتماعی مثل همکاری، احترام به دیگران و اشتراک گذاری آموزش می‌دهد.
  3. الگوی رفتاری مثبت: شخصیت های کارتونی می‌توانند جنبه های مثبت الگوهای رفتاری را آموزش دهند.
  4. تسهیل در فرآیند یادگیری: وجود شخصیت های محبوب در اسباب بازی‌ها می‌تواند فرآیند یادگیری را برای کودک آسان کند چرا که کودک با داشتن اسباب بازی محبوب خود سعی می‌کند رفتارهای خود را مانند بخش مثبت شخصیت کند.
  5. راهنمایی در حل مسائل: شخصیت های کارتونی معروف ممکن است در اسباب بازی‌ها و موقعیت های مختلف راهنما و الگویی برای حل مسائل و رویاروی با چالش ها برای کودکان باشد.

1 دیدگاه در “شخصیت های کارتونی

  1. علی اسحاقی گفت:

    شخصیت باب اسفنجی یکی از محبوب ترین هاست
    پسر من هر روز نگاه میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *