آموزشی

تاریخچه اسباب بازی لگو و پازل

تاریخچه اسباب بازی لگو و پازل

در این مطلب با تاریخچه اسباب بازی لگو و پازل همراه شما هستیم. لگو یکی از اسباب‌بازی‌های ساختنی جذاب و دوست داشتنی بین کودکان و بزرگسالان دردنیا است.

منظور از بازی لگو، مکعب و مستطیل‌های پلاستیکی یا همان آجرهای خانه‌سازی با رنگ های متنوع است که در دوران بچگی ما بزرگترها هم بوده وامروزه با نام لگو شناخته می‌شود.

اگر شما هم، نیزاز جمله کسانی بوده‌اید که اوج خلاقیتتان برای بازی با لگو، ساختن خانه‌ای نیمه‌کاره بوده است، بدین معنا نیست که اسباب‌بازی لگو برای کودکان ما بی ثمر بوده بلکه، باید بدانید لگو و پازل برای بچه‌های امروزی فراترازیک اسباب‌ بازی است. در تاریخچه اسباب بازی لگو و پازل هم می توانید این ها را ببینید.

این خانه‌های نیمه‌کاره و شکل‌های نیمه تمامی که با آجرهای لگو ساخته می‌شود در شکل‌گیری مسیر پیشرفت شغلی و اجتماعی بچه‌ها تأثیرگذار است.

جالب اینجاست که شرکت لگو معتقد است: کودکانی که امروز با لگو دنیای خود را می سازند فردا دنیای آینده را خواهند ساخت.

پس با ادامه مطلب تاریخچه اسباب بازی لگو و پازل در خدمت شما هستیم.

تاریخچه اسباب بازی لگو و پازل

تاریخچه اسباب بازی لگو و پازل

کودک در حین بازی با لگو نه تنها شخصیت های خیالی خود را می سازد بلکه به طور ناخودآگاه مهارت های متفاوتی را یاد می گیرد. افزایش مهارت های کودک باعث بیشتر شدن اعتماد به نفسش می شود.

در نتیجه یکی از مهمترین فواید اسباب بازی لگو، پرورش خلاقیت کودکان و مهارت های ذهنی انهاست. در تاریخچه اسباب بازی لگو و پازل مجموعه ساخت و ساز لگو به عنوان یک شرکت کوچک متعلق به شخص اوله کرک کریستینسن از سال ۱۹۳۲ با ساخت اسباب‌بازی‌های چوبی کار خود را آغاز کرد.

تاریخچه اسباب بازی لگو و پازل

تاریخچه اسباب بازی لگو و پازل از آن جایی شروع شد که در ابتدا، شرکت لگو فقط اسباب بازی‌های چوبی می‌ساخت و ایده ساخت اسباب بازی با جنس پلاستیک را نداشت، اما بعدها، درسال ۱۹۴۷، این شرکت تولید اسباب بازی‌های پلاستیکی را هم اغازکرد. دو سال بعد شرکت تصمیم به ساخت قطعات بهم پیوسته را گرفت، البته آن زمان قطعات لگو به ساده‌ترین شکل خود بود.

در حالی که امروزه لگو با قطعات پیچیده و جالب‌تری شکل گرفته است. در حالی که تولید اسباب بازی‌های پلاستیکی از سال ۱۹۴۹ آغاز شد ، تنها در سال ۱۹۷۸ بود که این شرکت اولین قطعات کوچک خود را تولید کرد.

از آن زمان، انواع مختلفی از اسباب بازی های لگو، از جمله سفینه‌های فضایی، ابرخودروها و حتی خانه‌ها و همینطور درخت هم به وجود آمدند.

پیشنهاد مطالعه  صنعت جعبه‌ های شانسی

آن طور که به نظر می‌رسد هیچ گونه  محدودیتی برای مجموعه‌هایی که لگو می‌تواند ایجاد کند وجود ندارد. در واقع، این اسباب بازی آنقدر محبوب و گسترده از نظر ایده را دارد که به عنوان ابزار آموزش و حتی به عنوان قطعاتی در خانه‌ها و دفاتر استفاده می‌شوند.

به همین علت است که این شرکت هرگز در کیفیت کوتاه نیامد و بطور مداوم  به دنبال روش های جدید برای ساخت قطعات پایدار و بهتر است.

با نوآوری‌های جدید هرساله، تا سال 2015 ، لگو به عنوان “قدرتمندترین برند جهان” معرفی شد و جای فراری را گرفت.

تاریخچه اسباب بازی شانسی لگو و پازل

تاریخچه اسباب بازی شانسی لگو و پازل

فواید اسباب بازی لگو و پازل

در تاریخچه اسباب بازی لگو و پازل هم میبینید که بازی لگو موجب تقویت اعتماد به نفس درنوجوانان و کودکان می شود. هنگامی که کودکان  طرحی که در ذهنشان است با آجرهای لگو می سازند و یا مدل های آماده مانند لگوی مرد عنکبوتی یا دختر کفشدوزکی را با موفقیت کامل می کنند؛ از کامل کردن لگو،حس رضایت دارند.

این احساس موفقیت برای ساختن مدل های لگو موجب تقویت اعتماد به نفس در کودکان می شود.

تقویت اعتماد به نفس کودکان که در نتیجه تقویت مهارت ساختن لگو است باعث خودباوری بیشتر در آنها می شود. همچنین ساختن لگو، موجب تقویت مهارت های حل مسئله و فکر کردن در کودکان می شود.

آیا اسباب بازی های لگو پسرانه هستند؟

مطلقاً نه… آجرهای لگو برای همه مناسب است! فرقی نمی کند سن یا جنسیت شما چی باشد. چه در حال خرید اسباب‌بازی‌برای پسرتان باشید و چه برای دختران، مجموعه‌های لگو برای همه نوع علاقه وجود دارد.

چرا پسرها آجرهای لگو را دوست دارند؟

اسباب بازی لگو و سرگرم کننده هستند! نه تنها این بازی به رشد خلاقیت و بیان کمک میکند، همچنین بخش بزرگی از سرگرمی این است که کودکان فقط با تخیل خود محدود می شوند. مجموعه‌های لگو به کودکان این امکان را می‌دهند که در دنیای مورد علاقه‌شان غوطه‌ور شوند.

بازی با عروسک های پازلی به پسرها چه می آموزد؟

مطالعات نشان داده‌اند که بازی با عروسک‌های پازلی می‌تواند به پسران (و در واقع، همه کودکان) کمک کند تا مهارت‌های همدلی و پردازش اجتماعی را توسعه دهند. عروسک های پازلی می توانند به کودکان بیاموزند که چگونه از دیگران مراقبت کنند و جنبه تربیتی خود را توسعه دهند

اگرچه ما به‌عنوان یک شرکت «عروسک‌های» سنتی تولید نمی‌کنیم، اما تمرکزمان بر از بین بردن کلیشه‌های جنسیتی در مورد انواع اسباب‌بازی‌ها، برای همه بچه‌ها است.

پیشنهاد مطالعه  بازی کودکانه در خانه

آیا پسر من می تواند با عروسک پازلی بازی کند؟

در یک کلام، کاملاً! اجازه دادن به پسرتان برای بازی با عروسک‌ها ی پازلی امکان بازی آزاد را فراهم می‌کند. قرار گرفتن در معرض انواع اسباب بازی ها به کودکان این امکان را می دهد که از تخیل خود استفاده کنند و طیف وسیعی از علایق را در خود پرورش دهند.

بازی رایگان به کودکان اجازه می دهد تا خلاقیت خود را بسازند و راه های جدیدی برای بیان خود بیاموزند.

تاریخچه اسباب بازی پازل

اما در ادامه تاریخچه اسباب بازی لگو و پازل به پازل می رسیم. اسباب بازی پازلی یکی از مدل های لگو است. که دارای قطعات متفاوت کوچک و بزرگ است. کودکان باید این پازل را با توجه به دستورالعمل مدل لگو  کامل کنند.

اسباب بازی پازلی یکی از مدل های لگو است. پیش رفتن براساس دستورالعمل، برنامه ریزی ، قرار دادن  و پیدا کردن قطعه برای ادامه بازی و گاهی جداکردن قطعات لگو نیاز به فکر و تمرکز کردن دارد.

همچنین این فرایند باعث آشنایی و درک آنها با مفاهیم ریاضی مانند حجم، مقدار، توازن و الگو می شود و حتی دید و هوش سه بعدی آنها تقویت میشود.

در اصل ماهیت اسباب بازی لگو ساختن، خراب کردن وایده برای ساختن دوباره است.

ساخت لگو این فرصت را برای کودکان و نوجوانان فراهم می کند تا آزادانه ایده های جدید را بدون ترس از شکست بارها امتحان کنند. کودکان با بازی لگو می توانند بر احساس ناکامی و سرخوردگی ناشی از شکست غلبه کنند، زیرا آن ها آنچه مد نظرشان هست را می توانند با ساختن و خراب کردن و تغییر دادن لگو کامل کنند.

بازی لگو باعث ایجاد تمرکزو صبوری در کودکان و نوجوانان می شود. مثلا اگر ساختمانی که با آجرهای لگو ساخته اند سقوط کند، آن ها متوجه میشوند که قسمتی از ساخت را به درستی پیش نرفتند و خطا داشتند. بنابراین با تغییرات در طرح ذهنی خود، دوباره شروع به کامل کردن لگو می کنند.

لگو و پازل از پرطرفدارترین اسباب بازی‌های سراسر دنیا هستند. ما در این مطلب تاریخچه اسباب بازی لگو و پازل را مورد بررسی قرار دادیم. امروزه انواع مختلفی از اسباب بازی‌ پازل و لگو در بازار وجود دارند که انتخاب میان آن‌ها، بسیار سخت است.

اگر می خواهید لگو یا پازل برای کودکتان یا خودتان تهیه کنید حتما به رده بندی سنی آن توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. شرکت هدهد انواع این کالاها را تولید میکند.

امیدواریم مطلب تاریخچه اسباب بازی لگو و پازل توانسته باشد به شما اطلاعات کافی را بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *