آموزشی

تاریخچه تخم مرغ شانسی

تاریخچه تخم مرغ شانسی

مشتریان عزیزی که قصد خرید انواع تخم مرغ شانسی ها را دارند می توانند از این لینک دیدن فرمایند

خرید انواع تخم مرغ شانسی

امروز با مطلب جالب و سرگرم کننده تاریخچه تخم مرغ شانسی همراه شما هستیم. تخم مرغ شانسی ها در واقع یک تخم مرغ پلاستیکی یا شکلاتی تو خالی هستند که داخلشان اسباب بازی شانسی دارد.

این اسباب بازی معمولاً یا به صورت آماده و تکمیل شده هستند و یا می توانند به صورت تکه های جدا از همی باشند که همراه با یک دستورالعمل هستند و طبق آن کامل و به شکل نهایی می رسند. تخم مرغ شانسی ها یکی از جذاب و سرگرم کننده برای مصرف کنندگان است و به همین دلیل از محبوبیت و جذابیت خاصی در بازار برخوردارند.

جذابیت این محصولات به دلیل سورپرایز کردن خریدار بعد از آنباکس است؛ اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایده اولیه این محصول توسط چه کسی و چه برندی ارائه شد. پس با ما همراه باشید تا تاریخچه تخم مرغ شانسی را بررسی کنیم.

تاریخچه تخم مرغ شانسی

آشنایی با تاریخچه تخم مرغ شانسی

تاریخچه تخم مرغ شانسی ها و ایده اولیه تخم مرغ شانسی ها توسط میشل فررو ایتالیایی بیان شد اما اول کمی با کمپانی او یعنی فررو آشنا شویم. در سال 1946، پیتر و جیووانی فررو که دو برادر بودند تصمیم گرفتند یک شیرینی فروشی کوچک خانوادگی را راه اندازی کنند تا محصولات جدیدی را با نام خود فررو تولید کنند.

پیترو به آزمایشات جدید و نوآوری علاقه داشت و در واقع زمینه ای را فراهم کرد تا این ایده ها را به پسرش یعنی میشل فررو انتقال دهد. او همیشه تلاش کرد در شیرینی ها به دنبال بافت ها و طعم های جدید و متفاوتی باشد که مشتریان را شگفت زده می کند. شاید بتوان از اولین محصول محبوبی که توسط این برند ساخته و عرضه شد به نوتلا اشاره کرد.

ایده اولیه این محصول از جیووانی فررو نشایت گرفت اما توسط پسر او که میشل فررو نام داشت اصلاح شد و به نوتلا تغییر نام داد. اولین شیشه نوتلا در سال 1964 تولید و عرضه شد.

اما تاریخچه تخم مرغ شانسی از جایی شزوع شد که در سال 1974 میشل فررو یک ایده جدید به ذهنش رسید. او محصول جدیدی می خواست که برای کودکان ساخته شده باشد و آن ها بتوانند هر روز آن را خریداری و استفاده کنند و برای خرید مجدد آن هم اشتیاق داشته باشند.

او با توجه به این رویکرد به کمک ویلیام سالیس که یک بیزینس من ایتالیایی بود، ایده اولیه کیندر سورپرایزها را با تیم طراحی مطرح کرد. او در واقع این ایده را از یک سنت عید پاک ایتالیایی الهام گرفته بود که در آن بزرگترها به کودکان تخم مرغ های شکلاتی هدیه می دادند. او در واقع تخم مرغ توخالی شکلاتی را نیاز داشت که بتواند در داخل آن یک اسباب بازی جای دهد.

تیم طراحی او در ابتدا ایده او را برای ساخت ماشینی که تخم مرغ شکلاتی بسازد غیرممکن دانستند و فکر می کردند که این محصولات فقط برای عید پاک استفاده می شود؛ اما فررو، ویلیام سالیس را مأمور کرد تا هم این ایده را به واقعیت پیوند دهد و هم اصرار داشت که در ترکیب تخم مرغ های شکلاتی، از شیر بیشتری استفاده کند تا بتواند از آن در تبلیغات خود برای کودکان استفاده کند.

او می گفت که ما می خواهیم روش های مدرن را با اشتیاق قدیمی ترکیب کنیم.

این محصول آغازگر یک راه طولانی مدت در تاریخچه تخم مرغ شانسی ها بود.

کیندر سورپرایزها (Kinder surprise )

سرانجام در همان سال kinder surprise ها ساخته و عرضه شد که در واقع یک تخم مرغ شیری شکلاتی بودند که داخل آن با لایه ای از خامه پوشانده شده است. در داخل این تخم مرغ ها یک کپسول زرد رنگ پلاستیکی قرار دارد که داخلش یک اسباب بازی شانسی به صورت کامل نشده همراه با یک بروشور مخصوص قرار دارد.

روی تخم مرغ ها با بسته بندی از جنس فویل پوشانده شده است که اطلاعات کلی محصول را نوشته است. کیندرها اولین محصول در تاریخچه تخم مرغ شانسی ها هستند. kinder surprise ها با در نظر گرفتن محصولی برای کودکان ساخته شد اما امروزه برای بزرگسالان هم به یک کالا کلکسیونی تبدیل شده است.

این برند ادعا می کند در هر سال 100 نوع اسباب بازی جدید را داخل کیندرها قرار می دهد و از سال 2016 حدود 12000 اسباب بازی را در این اجناس گنجانده است. همچنین توانسته است از سال 1974 تاکنون 30 میلیارد تخم مرغ در جهان به فروش برساند.

در سال 1997 FDA آمریکا، محصولات غذایی که دارای شی خارجی هستند را ممنوع کرد و به همین دلیل کارکنان FDA این قضیه را مطرح کردند که این محصول مقررات مربوط به قطعات کوچک را نقض کرده و واردتشان را ممنوع کردند.

کیندر جوی ها (Kinder joy)

کیندر جوی ها (Kinder joy)

در ادامه مطلب تاریخچه تخم مرغ شانسی به کیندر جوی ها می رسیم.

در سال 2001 شرکت فررو یک محصول مشابه دیگری را روانه بازار کرد و آن هم kinder joy ها بودند. Kinder joy ها هم در ظاهر شبیه تخم مرغ های kinder surprise بودند اما یک فرق مهم داشتند و آن هم این بود که دیگر خبری از تخم مرغ شکلاتی توخالی نبوده و در واقع یک بسته بندی پلاستیکی تخم مرغی شکل با یک زبانه برای باز کردن آن بود که به دو قسمت مساوی تقسیم می شدند.

یک نیمه آن حاوی کاکائو و خامه است که روی آن دو ویفر توپی قرار گرفته است. روی نیمه دیگر آن یک قاشق پلاستیکی روی لفاف قرار دارد که باز کردن آن یک اسباب بازی شانسی می رسیم. از سپتامبر 2015، کیندر جوی یکی از محصولات پرفروش در چین است؛ اما در سال 2017 گفته شد که در سال 2018 kinder joy ها در آمریکا عرضه می شود و با قوانین FDA تداخلی ندارد.

کیندر جوی ها دومین محصولات در تاریخچه تخم مرغ شانسی هستند.

اما در ادامه مطلب تاریخچه تخم مرغ شانسی از آن سال تاکنون برندهای زیادی انواع و اقسام مختلفی از تخم مرغ شانسی ها را تولید و روانه بازار کرده اند مثل ZURU smasher ها و LOL surprise ها. Zuru smasher ها در واقع تخم مرغ شانسی های بزرگی هستند که یک استخوان بزرگ به شکل بیرون زده روی آن ها قرار دارد.

با باز کردن این محصول به راهنماهای گوناگونی برخورد می کنید که توسط آن ها می توانید به قطعات اصلی برسید و محصول نهایی را که یک فسیل دایناسوری است تکمیل کنید.

LOL surprise ها هم یکی از دیگر از محصولات به شکل تخم مرغ شانسی هستد که در سال 2016 توسط کمپانی MGA (micro-game America entertainment) وارد بازار شد. LOL ها عروسک های پولیشی جذابی هستند که در داخل یک تخم مرغ شبیه به خود عروسک قرار دارند.

این تخم مرغ ها از لایه های مختلفی تشکیل شده است که در هر لایه یک وسیله جانبی برای خود عروسک قرار دارد و در لایه نهایی خود محصول اصلی که یک عروسک است قرار دارد.

تاریخچه تخم مرغ شانسی در ایران

تاریخچه تخم مرغ شانسی در ایران

اما در ادامه مطلب تاریخچه تخم مرغ شانسی به تاریخچه تخم مرغ شانسی در ایران می رسیم. تولید تخم مرغ شانسی در ایران در ابتدا توسط برندهای بزرگی که تولیدات غذایی انجام می دادند شکل گرفت و تخم مرغ های شکلاتی را تولید و به بازار عرضه می کردند.

اما با گذشت زمان و تکراری شدن این محصولات و همچنین برای ایجاد تنوع در آن ها، تولیدکنندگان متریال پلاستیک را جایگزین شکلات کردند و تخم مرغ شانسی های پلاستیکی عرضه شد. این کالاها تخم مرغ هایی هست که خوراکی و اسباب بازی شانسی در داخلشان قرار دارد و توسط شیرینگ های حرارتی بسته بندی می شوند.

پلاستیک دردسرهای تولید شکلات را نداشت و مزیت های زیادی مثل تولید راحت تر، شکل پذیری بهتر برای تولید در اندازه و رنگ دلخواه را داشت و به همین دلیل توانست در بازار سهم بیشتری نسبت به تخم مرغ شانسی های شکلاتی بدست آورند.

همچنین در بحث خط تولید این محصولات، تولید کنندگانی که می خواهند تخم مرغ شانسی ها را مطابق با سلیقه خودشان آماده و عرضه کنند می توانند پوکه تخم مرغ شانسی مورد نظرشان را خریداری و همراه با اسباب بازی شانسی بسته بندی و به بازار عرضه کنند.

در بحث بسته بندی آن ها بهتر است از شیرینگ های چاپدار جذابی که شخصیت های کارتونی دارند استفاده شود تا نمایی بهتر از محصول شما در کنار بقیه کالاها بدهد که پیشنهاد ما به شما استفاده از ملزومات شانسی هاست.

کلام آخر

امروز با مطلب تاریخچه تخم مرغ شانسی در خدمت شما بودیم. شاید با شنیدن اسم تخم مرغ شانسی ها یاد محصولات نوستالژی بیافتید اما چند سالی هست که این محصولات مسیر مدرنیته را پیش گرفته و جلو می روند و نشانی از کاهش سرعت را در بحث فروش خود نمیبینند.

پس شاید در طی این سال ها دست خوش تغیرات زیادی شده اند اما تاریخچه تخم مرغ شانسی هاهمیشه جذاب و جالب است.

4 دیدگاه در “تاریخچه تخم مرغ شانسی

  1. سپهر گفت:

    با سلام
    خیلی از مقالتون لذت بردم و اطلاعات جدیدی یاد گرفتم ممنون از ادمین خوب سایت

    1. پشتیبان سایت گفت:

      سلام خیلی ممنون از توجهتون.

  2. کمیل میرباقری گفت:

    من ئنبال تخم مرغ شانسی همراه با کاکاوو میگردم شما ازش توی سایتتون موجود دارید؟
    تعداد بالا میخام
    لطفا جواب بدین

    1. ادمین محتوا گفت:

      درود
      بله تخم مرغ شانسی برای فروش دازیم
      برای مشاهده محصولات از این لینک استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *