راهنمای خرید

اسباب بازی مناسب کودکان نوپا

اسباب بازی مناسب کودکان نوپا

امروزه با مطلب اسباب بازی مناسب کودکان نوپا در خدمت شما هستیم. یادگیری با بازی کردن برای کودکان لذت بخش است و می‌توانند در سال های اولیه زندگی مهارت های گوناگونی مثل حل مسئله و هماهنگی دست و چشم را بیاموزند و تمرین کنند.

همچنین بازی مهارت های حرکتی بزرگ و کوچک آن‌ها را رشد می‌دهد بنابراین انتخاب بهترین اسباب بازی مناسب کودکان نوپا برای کودکتان ضروری است. امروز ما با شما همراه هستیم تا از طریق این مطلب بهترین اسباب بازی مناسب کودکان نوپا را معرفی کنیم.

اما در ابتدا در هنگام خرید بهترین اسباب بازی مناسب کودکان نوپا باید به یک سری نکات توجه کنید.

اسباب بازی مناسب کودکان نوپا

اسباب بازی مناسب کودکان نوپا باید ویژگی های زیر را داشته باشند:

  • ایمن باشند:

اولین و مهم ترین خصوصیت هر اسباب بازی ایمن بودن آن است. دنبال اسباب بازی هایی باشید که از مواد محکم ساخته شده اند و قسمت کوچکی ندارند که کودکان بتوانند آن ها را ببلعند چون کودکان در این سن تمایل دارند با دهانشان همه چیز را مزه کنند.

  • آموزشی باشند:

اسباب بازی های آموزشی همیشه برای کودکان جالب است و باعث یادگیری های خوبی می شود. پس به دنبال اسباب بازی هایی باشید که همراه بازی، یادگیری را هم ارائه می‌دهند.

  • سرگرم کننده:

برای بچه ها مهم است اسباب‌بازی‌هایشان سرگرم کننده باشد تا در هنگام بازی با آن ها کسل نشوند؛ بنابراین مطمئن شوید اسباب بازی که برای کودکتان می‌خرید جذاب و سرگرم کننده هم باشد.

  • قابلیت استفاده مجدد:

بسیاری از اسباب بازی ها قابلیت استفاده مجدد از نظر تنوع را دارند و می‌توان با آن ها اشکال متنوعی درست کرد مثل پازل و لگو ها. این اسباب بازی از تنوع بالایی در هر رده سنی برخوردار هستند و رنگ ها و اشکال گوناگونی دارند همچنین این اسباب بازی ها باید اندازه های مناسبی داشته باشند که کودک نتواند آن را در دهانش بگذارد.

  • مورد علاقه کودکتان باشد:
پیشنهاد مطالعه  اسباب بازی برای کودکان زیر یک سال

توجه کنید اسباب بازی را که برای کودکتان خریداری می‌کنید مورد علاقه آن ها باشد مثلاً ممکن است کودکی به بازی توپی علاقه بیشتری نسبت به جورچین داشته باشد. پس حتماً در هنگام خرید سلیقه کودکتان را جزو اولویت ها قرار دهید.

کودکان نوپا چه مهارت های مهمی را یاد می گیرند؟

کودکان نوپا چه مهارت های مهمی را یاد می گیرند؟

دنیای کودکان مملو از صداها، بوها و منظر جدید است. هم‌زمان که آن‌ها دنیای خود را کشف می‌کنند مهارت های لازم برای زندگی را فرا می‌گیرند؛ اما در این انتخاب بهترین اسباب بازی مناسب کودکان نوپا می تواند به این روند تسریع بخشد.

  • مهارت های حرکتی

بیشتر که به مهارت های یک کودک فکر می‌کنیم اغلب مهارت های شناختی و اجتماعی مد نظر ماست؛ اما در کنار این مهارت ها، کودکان باید مهارت های حرکتی را نیز یاد بگیرند.

مهارت هایی مثل گرفتن قاشق و چنگال، بستن دکمه های پیراهن، بستن کفش و… . برای تقویت این مهارت راه های زیادی وجود دارد مثل رنگ آمیزی با دست، خمیربازی و یا ساختن بلوک ها.

  • مهارت های اجتماعی

مهارت های اجتماعی توانایی برقراری ارتباط و تعامل با دیگران است. برای کودکان در این سن یادگیری این مهارت ها برای برقراری ارتباط با همسالان و خانواده حائز اهمیت است. این مهارت به کودک این امکان را می‌دهد تا رفتار دیگران راحتی در سطح ابتدایی درک کنند.

  • مهارت های زبانی

در کودکان نوپا شاهد افزایش توانایی های کلامی هستیم. کودکان در این سن به دستورالعمل ها گوش داده و مفاهیم آسان را درک می‌کنند. این مهارت ها مقدمه ای برای کسب مهارت های پیچیده تر خواندن و نوشتن هستند.

کودکان اگر قادر به صحبت کردن هم نیستند به حرف زدن های شما توجه می‌کنند. برای کمک به این روند در کودکتان شما می توانید در طول روز از او سؤالاتی بپرسید.

تعدادی از اسباب بازی مناسب کودکان نوپا:

تعدادی از اسباب بازی مناسب کودکان نوپا:

در ادامه مطلب اسباب بازی مناسب کودکان نوپا به چند نمونه از این محصولات اشاره می کنیم:

  • اسباب بازی های کشیدنی

همان‌طور که کودک شما یاد می گیرند که مهارت های حرکتی خود را بهبود بخشد، این اسباب بازی ها به حرکت و راه رفتن او کمک می کنند. اسباب‌بازی‌های کشیدنی مثل چرخ دستی و ماشین های اسباب بازی است. به این نکته توجه کنید که هنگام بازی با این نوع اسباب بازی ها، کودکان نوپا همیشه باید تحت نظارت باشند.

  • اسباب بازی های شبیه ساز زندگی واقعی
پیشنهاد مطالعه  اسباب بازی مناسب کودک یک ساله

این اسباب بازی ها به یادگیری مهارت های زندگی کمک می کنند. همان‌طور که مهارت های عملکرد آن‌ها شروع به رشد می کند، بهتر است کودکان نوپا محیطی مشابه با زندگی واقعی را تجربه کنند.

آن‌ها همچنین از انجام کاری که والدینشان انجام می دهند لذت خواهند برد. یکی از پرفروش ترین نوع اسباب بازی های شبیه ساز زندگی واقعی ست بازی آشپزخانه و غذا و است.

  • اسباب بازی های حل مسئله

یکی دیگر از مهارت های مهم عملکردی در این سن، حافظه کاری و انعطاف پذیری ذهنی است. این ها مهارت هایی هستند که به او کمک می کنند مشکلات زندگی را در آینده حل کنند.

در این سن بیشتر بازی هایی پیشنهاد می شود که مهارت های حل مسئله را به کار گیرد مانند بلوک های پلاستیکی، پازل و بازی های کارتی مانند فلش کارت.

  • کتاب

کودکان در این سن نمی توانند به تنهایی بخوانند اما خواندن کتاب با آن‌ها فواید زیادی دارد. از نکات مهمی که بهتر است در موقع خرید کتاب برای این سن رعایت کنید می توانیم به: خرید کتاب هایی با صفحات ضخیم، دارای تصاویر زیاد و کتاب هایی که ویژگی های خاص مانند رنگ آمیزی را برچسب دارند اشاره کنیم.

  • آلات موسیقی

گوش دادن به نواختن پیانو، گیتار یا سازهای دیگر، به تقویت مهارت‌های شنیداری کمک می‌کند. همچنین با خرید آلات موسیقی اسباب بازی برای آن ها می توانیم به یادگیری آن ها در آینده کمک کنیم.

کلام آخر

در این مطلب با معرفی بهترین اسباب بازی مناسب کودکان نوپا در خدمت شما بویدم. امروزه انتخاب اسباب بازی مناسب کودکان نوپا آن چنان راحت هم نیست به خصوص وقتی که آن‌ها با سرعتی سریع در حال رشد هستند.

هنگام تهیه اسباب بازی مناسب کودکان نوپا، جنبه‌های مختلفی مانند رتبه‌بندی سن، کیفیت و دوام، اندازه و سایر ویژگی‌های مناسب سن را در نظر بگیرید.

برای کمک به شما در یافتن بهترین اسباب بازی مناسب کودکان نوپا، گزینه‌های خوبی را مورد بررسی قرار دادیم، بنابراین مجبور نیستید ساعت‌ها را فروشگاه های اسباب بازی به پیمایش بپردازید.

2 دیدگاه در “اسباب بازی مناسب کودکان نوپا

  1. آیدا غلام پور گفت:

    سلام
    انتخاب اسباب بازی برای کودکان نوپا اهمیت خیلی زیادی داره و حتما باید با دقت انتخاب بشه تا به روند رشدشون کمک کنه

    1. ادمین محتوا گفت:

      سلام
      ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *