راهنمای خرید

اسباب بازی شانسی فکری و ذهنی

The benefits of intellectual toys for children

اسباب بازی شانسی فکری و ذهنی تنها به اسباب بازی‌های فکری کودکان محدود نیستند. اسباب بازی شانسی فکری و ذهنی برای همه ی سنین طراحی وتولید می‌شوند. بازی‌ها در نمونه‌های تک نفره، دو نفره و گروهی تولید می‌شوند.

بازی هایی که برای بیشتر از ۴ نفر طراحی می شوند به بازی‌های گروهی معروف هستند.بازهای گروهی البته بخش کوچکی از بازی های فکری است.

اسباب بازی شانسی فکری و ذهنی همان طور که از اسمشان پیداست بازی‌های فکری بیشترجنبه سرگرمی را دارند، اما سرگرمی که همراه با چالش است و فکر و ذهن طرف‌های بازی را با خود درگیر می‌کند.

بازی‌های فکری بسته به میزان سختی  و روش‌های بازی و استراتژی‌هایی که می‌توان در آن‌ها پیاده کرد به سخت و آسان تقسیم‌بندی می‌شوند.

تحقیقات نشان داده که انتخاب اسباب بازی شانسی فکری و ذهنی می تواند در اینده کودکان نقش به سزایی داشته باشد. دیدن، تجربه کردن، بازی کردن همگی در شکل‌گیری شخصیت و آینده کودکان تاثیر گذار هستند. بچه‌ها برای روبه رو شدن  با چالش‌های متفاوت زندگی نیاز دارند تا مهارت‌های متفاوتی را کسب کنند و موارد متنوعی را آموزش ببینند.

اسباب بازی شانسی فکری و ذهنی

اسباب بازی شانسی فکری و ذهنی

فواید اسباب بازی شانسی فکری و ذهنی برای کودکان

تکامل مغز و توانایی های رشد ذهنی

کودکان با تکرار و دیدن آنچه یاد گرفته‌اند می‌توانند مهارت‌های متفاوتی را کسب کنند.

پیشنهاد مطالعه  راهنمایی خرید اسباب بازی دخترانه و پسرانه

بچه‌ها همراه بازی با اسباب بازی‌هایشان، هماهنگی دست، چشم  و مهارت‌های حرکتی‌شان تقویت شده وهمچنین مهارت شناسایی ، مهارت حفظ کردن، مهارت‌های توانایی به خاطر آوردن که باعث رشد مغز و تقویت حافظه می‌شوند را به‌دست می‌آورند.

 پرورش خلاقیت و خیال‌پردازی

اسباب بازی شانسی فکری و ذهنی به کودک این فرصت را می‌دهند تا هر آنچه در ذهنش تصور کرده اند را پیاده‌سازی کنند.

لوازم هنری مثل مداد رنگی، رنگ انگشتی، خمیر شنی و خمیر بازی از جمله لوازم آموزشی هستند که به وسیله آنها کودک می‌تواند احساسات غم و شادی و افکارش را بروز دهد و نیز باعث تقویت خلاقیتش می شود.

کودک با اسباب بازی‌های نقش‌آفرینی می کنند مثل وسایل دکتر بازی، ماشین اسباب بازی پلیس و ست آشپزخانه با استفاده از تقلید رفتار بزرگترها و قوه تخیل‌اش سرگرم بازی خیالی خود می‌شود. بازی‌های خیالی و وانمودی در افزایش قوه خیال‌پردازی و توانایی قصه‌گویی کودکان اثر مثبت دارند.

اسباب بازی شانسی فکری و ذهنی

اسباب بازی شانسی فکری و ذهنی

نقش اسباب بازی شانسی فکری و آموزشی در رشد کودکان و نوجوانان چیست؟  

یکی ازاصلی ترین ویژگی‌های اسباب بازی شانسی فکری و آموزشی به چالش کشیدن ذهن کودک است. پازل و لگو از جمله بازی‌هایی هستند که کودک با کنار هم قرار دادن قطعات پازل به دنبال حل معمای آن است و توانایی حل مسئله را نیز تمرین می‌کند.

هرچقدر پازل‌ها سخت تر و پیچیده‌تر باشند، کودک به دقت و تمرکز بیشتری نیاز دارد و درگیری و به چالش کشیدن ذهن کودک بیشتر می‌شود. هر چه قدر فعالیت ذهنی کودک بیشتر شود در تقویت رشد مغز و توانایی حل مسئله او نقش بسیار مهمی دارد.

پیشنهاد مطالعه  اسباب بازی کودکان اوتیسم

بلوک‌های لگو، بازی‌های ساختنی از جمله وسایل بازی هستند که کودک با بازی کردن با آنها با روابط علت و معلولی آشنا می‌شود و در ذهنش این نتیجه‌گیری را می‌کند که «اگر من این کار را انجام دهم این اتفاق پیش می‌آید.»

رشد مهارت های احساسی و اجتماعی

اسباب بازی شانسی فکری و ذهنی می‌توان  این بازی را تنها و یا گروهی انجام داد. هنگامی ‌ که کودک با مشارکت و در تعامل با کودکان دیگر و یا بزرگترها سرگرم بازی می‌شود.

فعالیت‌های متفاوتی مثل منتظر بودن، صبور بودن، به نوبت بازی کردن، درخواست کردن، رهبری و هدایت کردن، مشارکت و انجام فعالیت گروهی با دیگران بازی کردن را انجام می‌دهد.

همچنین کودک حین بازی با دیگران حس ناراحتی ، عصبانیت و خوشحالی را تجربه می‌کند و رفتارهایی مثلی  خنده و گریه را از خود نشان می‌دهد.

همه این رفتارها در تقویت توانایی مهارت‌های احساسی و اجتماعی کودک اثر گذارند. کودکان حین بازی در تعامل با دیگران است که یاد می‌گیرند در موقعیت‌های متفاوت چگونه رفتاری باید انجام دهند و چه احساساتی را باید بروز دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *